Weer aan de motor gesleuteld

De afgelopen weken ben ik aan het sleutelen gegaan om opnieuw de keerring van de uitgaande as te vervangen. Ook de koppelingsplaten moesten vervangen worden, aangezien door de lekkage er olie op de platen was gekomen. Verder heb ik nog het toplager, de pakkingen van de carburateur, de kachelbediening, uitlaatklemmen en de remblokjes vervangen. Met het blok uit de auto halen heb ik al ervaring…. Dit was na een paar uurtjes sleutelen klaar. Op de workmate kon ik makkelijk de drukgroep verwijderen en daarna het vliegwiel. Om het vliegwiel tegen te houden heb ik nog een handig stukje gereedschap gekocht. Het toplager vervangen ging gelukkig makkelijk met een stukje versnellingsbak-as. Eerst het lager vol spuiten met vet, daarna het passende asje ervoor en na enkele tikken daarop kwam het toplager eruit. Hierna kon ik de keerring vervangen door een origineel exemplaar. Vervolgens het vliegwiel weer terug zetten met nieuwe trekbouten en tenslotte de koppelingsplaten en een nieuwe drukgroep. Ook het vervangen van de carburateurpakkingen gaat gelukkig makkelijk wanneer de motor eruit is. Daarna heb ik alles weer teruggezet in de auto, en vervolgens nog nieuwe uitlaatklemmen en nieuwe remblokjes gemonteerd. De ventilator heb ik ook onder handen genomen en mat zwart gespoten. De auto zit weer in elkaar en is er helemaal klaar voor om vanaf maart de weg op te gaan: ik heb er zin in!

Dit bericht is geplaatst in Bouw Mille Miglia. Bookmark de permalink.