Einde seizoen 2018

En dan zijn we al weer aan het einde van seizoen 2018! Wat is dit jaar snel gegaan en wat hebben we prachtig weer gehad. Het is een heerlijke nazomer geweest; afgelopen dinsdag was het zelfs nog ruim 18 graden. Deze dag ruim 150 km gereden en de teller op 12012 gezet. Ondanks al die mooie ritten heb ik weinig geschreven deze periode. Niet dat er weinig gebeurd is…

In het begin van het seizoen heb ik wat rare problemen gehad met de motor: bij het loslaten van het gaspedaal steeds knallen in de uitlaat en als de motor warmer werd dan sloeg deze nogal eens af als ik de koppeling intrapte. Niet echt ontspannen rijden zo. Ik heb toen een keer Competition 102 getankt en daarna waren de problemen weg. Wel vreemd, aangezien ik de jaren hiervoor altijd probleemloos V-Power getankt heb. Competition 102 is wel een stuk duurder dus toch maar weer V-Power tanken. Na een paar tankbeurten verder weer dezelfde problemen en weer opgelost na het tanken van Competition 102. Het lijkt er toch op dat er iets veranderd is aan de V-Power benzine. Als volgende test nog een paar keer BP Ultimate getankt en dit gaat tot nu toe nog prima; ik merk nog geen verschil met de Competition als brandstof – alleen in de prijs.

Helaas heb ik vanaf maart al last van een frozen shoulder links en dit beperkt me flink in het lekker kunnen sleutelen aan de auto. Nu moeten er deze winter toch echt wat zaken gedaan worden aan de auto: de schuif voor de verwarming is kapot gegaan en moet vervangen worden, de motor moet er weer uit om nogmaals de keerring te vervangen. Daarnaast moeten de koppelingsplaten vervangen worden, aangezien er door het lekken van de keerring olie op de platen is gekomen. De koppeling schokt nu heel erg als ik een tijdje gereden heb.

Deze middag heb ik toch nog wat kunnen knutselen aan de auto: ik heb de kabels voor de verwarming eruit gehaald en even gesmeerd aangezien deze wel erg stroef liepen. Dit is waarschijnlijk de reden geweest waarom de schuif van de verwarming stuk is gegaan. En  eindelijk ben ik begonnen om mallen te maken van de deur voor de binnenbekleding. Zou het er deze winter dan toch eindelijk van komen…? Eerst maar de lekkage van de motor oplossen en dan zien we wel verder!

Dit bericht is geplaatst in Rijden Castellette. Bookmark de permalink.