Wat hebben we deze week gedaan (week 37 2012)

Eindelijk zitten de spatborden goed! Na vier middagen aanmodderen is het gelukt, met de nodige tips van de expert. Ten eerste had ik de volgorde van monteren niet goed: je moet eerst de spatborden aan de voorzijde van de koets op 17mm monteren, en daarna met lijmklemmen de spatborden aan het chassis klemmen. Zo kun je dan de gaatjes boren waar vervolgens M8 bouten in komen en dan de lijmklemmen weer verwijderen. Tenslotte maak je de achterzijde op 80mm van de onderzijde van de koets vast. Zo gezegd, zo gedaan en alles zit perfect, toch? Helaas, de spatborden kwamen nu aan de voorkant 6mm teveel naar links te zitten. Toch maar weer een mailtje naar de expert gedaan, en de oplossing was gelukkig weer eenvoudig en doeltreffend: even de schroeven van de koets iets losmaken en dan voorzichtig de spatborden uitrichten.  Na deze aanpassing zat alles nu wel prima op z’n plek. Vervolgens toch weer het geheel eraf gehaald om de opening voor de ventilator wat groter te maken….. De derde keer monteren (of was  het nu de vierde) ging heel snel. Tenslotte heb ik om de 25cm de overige bevestigingspunten gemaakt, en nu zit het spatbord goed vast.
Ik heb vandaag even met ducttape het linker achterspatbord gemonteerd, ook hier wordt het weer veel passen en meten om het goed te krijgen. Wel twijfel ik nog over de hoogte van de spatborden: zet ik ze op de achterplaat (origineel) of laat ik ze wat zakken (wat meerdere MM bouwers gedaan hebben). Dat wordt vast weer mailcontact met de expert!

Dit bericht is geplaatst in Bouw Mille Miglia. Bookmark de permalink.